About

I am Chiara, 23 years old, Italian, looking for my place in the world. This is an auto-imposition experiment to make some order in my mind. I want to write about what I see, what I learn, who I meet, but most of the times I have a good story to tell but I am too lazy to write it down. I need to improve on that. I’ll be writing a little bit in Italian and a little bit in English, depending on the weather. I’m not a writer, I use too many commas, too many subordinate clauses and in both languages I am far from fluent, but I needed a place to start. So enjoy! (or not).

Sono Chiara, ventitreenne con la mente poco chiara, alla ricerca di ricerche per trovare e dare risposte. Scriverò un po’ in Italiano e un po’ in Inglese, perché amo entrambe le lingue e in entrambe le mie idee fanno fatica a trovare parole. Scriverò di esperienze, viaggi, incontri e storie. Quindi questo qui è un esperimento, che evidentemente funziona poco bene a causa della mia pigrizia e della mia bassa autostima. In ogni caso, avevo bisogno di un posto dove iniziare. Questo è tutto. Ciao.

 

One comment

  1. La mia sciù!! Devi perdona la mia negligenza, nonostante il link di questo blog mi sia stato fornito ormai da tempo, solo oggi mi sono decisa ad aprirlo e a cominciare a leggere. E dopo aver cominciato, non ho più smesso e ho letto tutti i post uno di seguito all’altro. Mi fai sempre impallidire quando leggo quello che scrivi, uno perchè sei bravissima a farlo, due perchè sei bravissima a farlo anche in quella che non è la tua lingua madre. Brava! Aspetto di leggerti ancora e molto presto! Un bacio

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s